להקמה וניהול חנות באינטרנט ע"י סמארטפון! לחץ כאן »

בית הכנסת אליהו הנביא זל"ט
נוסד עיי " אבו נסים " - יוסף בר יוסף זצ"ל

העסק שלך יכול להופיע כאן. לחץ כאן לפרטים »





ערב פיוטי עיראק

ערב פיוטים עיראקי יתקיים בע"ה ביום שלישי ב:19.06.12במשכן לאמנויות הבמהשירים ופיוטים - ר' יהודה פתיה


תענית משה רבינו ע"ה

לכל הגולשים "תענית משה רבינו" למי שנוהג לצם יחול ביום חמישי ז' אדר 1.03.12


שבת שקלים

שבת שקלים תחול השנה בפרשת משפטים כה שבט 18.02.12 לכל הגולשים שטרם תרמו זכר מחצית השקל נא להזדרז ולתרום לביהכנ"ס


ראש חודש אדר

משנכנס אדר מרבין בשמחה , שנהיה שמחים כל השנה...לכלל הגולשים ערב ראש חודש אדר יחול ביום רביעי 22.02.12 , ראש חודש שבט יחול ביום חמישי ו-שישי 23-24.02.12חודש טוב ומבורך לכלל עם ישראל בארץ ובתפוצות .לא לשכוח לומר יעלה ויבא ...


זמני תפילה

לקהל המתפללים לידיעתכם החל מיום ראשון יג סיון 03.06.12 תפילת מנחה וערבית בימי החול וערב שבת קודש תתקימנה בשעה 19:00נא להקדים כעשר דקות לפני התחלת התפילה , ולהשתדל לא להתעכב בגמר התפילה בגלל טורח ציבור...ודי לרמיזה בחכימה



כל הסקרים »


קישורים

חידושי תורה


חידושי תורה

מובא ע"י מר שמעון אזרד הי"ו

פרשת תצוה:

"ואתה תצוה את בני ישראל ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד".

א. אנו נתמקד ב: שמן זית זך, מה פירוש זך?, למה לא נכתב טהור?, תשובתי היא בגוף השאלה זך בראשי תיבות זה זיתים כתושים, רש"י מסביר שאין לטחון את הזיתים ברחיים שמא יהיה בחריצים קמח, ואז השמן יהיה עם בצק ויהיה  אסור בשימוש למאור, ומוסיף ואומר שהשמן הזך הוא נעשה רק מזתים כתושים.

 

ב. נמשיך ונחדד את הפסוק "שמן זית זך"

זית בגימטריה שווה ל-  417

זך   בגימטריה  שווה ל-  27

שמן בגימטריה שווה ל- 390

  אם ניקח את ה- זית = 417 , וניקח את ה- שמן + זך = 417 , ניווכח לראות שבגימריה זה חופף,

דהיינו זית שווה ל-שמן זך.

מסקנה :

 אם ניקח את ה-זית ונוציא ממנו את ה- זך נקבל שמן.

(זית - 417) - (זך - 27) = (שמן-390)

זית לאחר כתישה מקבלים את השמן הראשון ה-זך שהוא ראוי למאור, ואם נחסיר בגמטריה מה-זית שזה 417, את הזך שזה 27 נקבל 390 שזה בדיוק שמן, שמן רגיל שהוא פסול למאור. 

 

ג. "להעלות נר תמיד". שאלה? מי יעלה את ה- נר תמיד?. תשובה :

להעלות בגימטריה = 541

ישראל  בגימטריה = 541 

לכן מדובר בבני ישראל שהם מעלים את נר התמיד.

 

ד. שאלה? למי להעלות את נר התמיד?, תשובה לקב"ה.

להעלות בגימטריה = 541

רואה   ואינו  נראה = 541

 

ה. שאלה ? מתי להעלות נר תמיד?, תשובה: בשבת.

"נר תמיד" - בגימטריה - 704

בשבת  " -  בגימריה - 704

 

היות ופירשנו את המילה זך אנו תפילה שיתקיים בנו הפסוק "אם זך וישר אתה כי עתה יעיר עליך ושלם נות צדקך" (איוב פרק ח, ו ).

שבת שלום ומבורך !!!

 

פרשת משפטים:

בפרשת משפטים מוזכר נושא הכסף מספר פעמים, ובהמשך בפרק כ"ג פסוק ח' מופיע נושא השוחד שהוא חמור מאוד וגם קשור לכסף. נאמר שם "ושוחד לא תיקח כי השוחד יעור פקחים ויסלף דברי צדיקים" .

מי שרואה את המילה כסף , ויפענח אותה לעומק עלפי גמטריה יראה את הדבר הבא:

כ = 20 - מי שיש לו 20 ש"ח , ירצה 60 ש"ח.

ס = 60 - מי שיש לו 60 ש"ח , ירצה 80 ש"ח.

ף = 80 - מי שיש לו 80 ש"ח , ירצה יותר כסף. 

וכתוב : רודף כסף לא ישבע כסף, כך גם בנושא השוחד, אדם מושחת שרגיל לקבל שוחד תמיד שואף לקבל יותר עד שאותו אדם כבר לא שם לב לסביבה, ומתרגל לקבל שוחד, ומתעור לסביבתו, ואז הוא נתפס ומשלם על כך ביוקר. 

ולכן יש לשמור תמיד על הצדק היושר והאמת כמו שנאמר: תהילים  קיט קס

"רֹאשׁ-דְּבָרְךָ אֱמֶת; וּלְעוֹלָם, כָּל-מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ"

שבת שלום ומבורך!!!

 

פרשת בשלח - שבת שירה:

  לקהל הגולשים, שימו לב שבפרשת בשלח מוזכרים הנושאים הבאים: מַן,   מַים,   וכבוד ה-שבת. שלושת המילים הנ"ל בגימטריה קטנה שווים ל - 9.

א.   מַן, בפרק ט"ז, פסוק ט' "קִרְבו לפני ה', כי שַמע את תלונותיכם. ובפרק ט"ז פסוק ט"ו בני ישראל נענו וקיבלו את המַן, (לחם). כלומר ברגע שבני ישראל התקרבו לקב"ה אז שמע את צעקתם, והמטיר להם מַן, שהוא הלחם.

ב.   מַים בפרק ט"ו פסוק כ"ג, "ויבואו מרתה ולא יכלו לשתות מים ממרה כי מרים הם". ואז צעקו שוב למשה, ומשה אמר להם בנתיים ללמוד תורה. כמו שמוזכר ברש"י שַם שָּם לו חק ומשפט. ובפרק ט"ו פסוק כ"ה הם כבר נענו וישלך עליו עץ וימתקו המים.

ג.   כבוד השבת מה לפרשת ה-מַן ול-שבת. איך משתייכת לכבוד ה-שבת? בכל יום כאשר אספו מַן ואכלו באותו יום לא היתה בעיה. כאשר אספו יותר ממה שהיו צריכים לאכול - אז ה-מַן הפך לתולעים ויבאש. אבל ביום שישי כאשר אספו בשביל יום שבת אז - לא התקלקל ה-מָן, ולא העלה תולעים. כי חשבו על ה-שבת. על מנת לא לחלל שבת, וה-מָן נשמר ואפילו היה טעמו "כצפחית בדבש" כמו שמוזכר בפרק ט"ז פסוקים כ"ד, כ"ה

כאן אנו מסכמים:

מַן = 9 : מן משול ללחם שעשוי מקמח.

מים = 9 : מים משול לתורה.

שבת = 9 : שומר שבת. שפע , ברכות , תראה.

מכאן אנו לומדים אם אין קמח אין תורה , אם אין תורה אין קמח. ומי ששומר שבת כהילכתה לא יחסר לו מזון (מן ), ולא שתיה ( מים ).

יהי רצון שבזכות השבת , והתורה נגיע לשמחה כמו בשירת הים אמן כן יהי רצון.

שבת שלום ומבורך!

   

פרשת ויגש:

 בכל יום בתפילת שחרית, לאחר שמע ישראל אנו אומרים : ויציב .ונכון וקים .... וכו' , נאמר: משפיל גאים עדי ארץ, מגביה שפלים עד מרום. זהו פסוק שמתאים לחיי היום יום , וכן לפרשתינו השבוע פרשת ויגש.  הפסוק מחולק לשנים ובניגודים קיצונים מאוד. שימו לב לגמטריה הבאה:

משפיל גאים עדי ארץ   - בגמטריה : 889

מגביה שפלים עד מרום - בגמטריה : 880

 ההפרש בין שני חלקי הפסוק הוא : 9 , מלשון בגד ( ב-2, ג-3,ד-4, סה"כ: 9 ), כלומר הקב"ה נותן לכל אדם לגדול ולהצליח. אבל ברגע שהוא בוגד ח"ו אז הוא מושפל עדי ארץ.

וזאת אנו למדים מתוך פרשת ויגש. אחי יוסף בגדו ב-יוסף, לכן הושפלו עד עפר, כמו שמוזכר בסוף הפרשה בפרק מ"ז, פסוק י"ח : "לא נשאר לפני אדוני בלתי אם גויתנו ואדמתנו".

ומצד שני ראינו איך הקב"ה מגביה שפלים עד מרום ,זהו יוסף שבתחילה היה בבור , ולאח"כ שלט על כל ממלכת מצרים בארץ זרה , והוא בסה"כ נער עברי.

בזכות פירוש זה נזכה ונצליח בכל מעשי ידינו, כמו שיוסף זכה והצליח במעשיו , אמן כן יהי רצון

הובא ע"י שמעון אזרד ה"יו

    

פרשת מקץ:

ראינו בפרשה זו שיעקב שלח את בניו להביא אוכל ממצרים, כי היה רעב בארץ. והרי לפני כן: לפני שיוסף נמכר ע"י אֶחיו למדיינים והגיע לפוטיפר, ומשם הוא שלט במצרים, בתקופה שלפני לא היה רעב.

מכן אנו למדים על החידוש הבא:

א.  רָעָב, בגימטריה קטנה: זה ר=2 , ע=7 , ב=2 , סה"כ-11 , כאשר  היו רק 11 אחים היה רָעָב, בגלל שבגדו באחיהם.

ב. שָּבָע, בגמטריה קטנה זה: ש=3ב=2 , ע=7 , סה"כ-12 , כאשר היו כל האחים מלוכדים, 12 שבטים אז היה שָּבָע.

ותתקים בנו התפילה:

אלקינו שבשמים: תן שלום בארץ ; תן שבע בעולם ; תן שלום במלכות ; תן טל ומטר לברכה בעתו בארץ. 

הובא ע"י שמעון אזרד ה"יו

               

 
בית הכנסת אליהו הנביא זל"ט ובית מדרש ע"ש הלה בר יוסף בבאר שבע